„Proiectul dedicat Parcului Tăbăcărie a fost introdus pe lista de rezervă a proiectelor din cadrul strategie Zonei metropolitane, Constanța fiind pol național de creștere, și, întrucât am făcut economii de la celelalte proiecte, nu că mi-aș fi dorit, dar așa au evoluat lucrurile, le-am folosit pentru alte proiecte: Cazinoul din Constanța, Parcul Arheologic și Parcul Tăbăcărie. Există un… dar. Lucrurile trebuie să se întâmple foarte repede. Perioada de programare se închide, ca și termen de finalizare, la jumătatea anului 2015, cel mai îndelungat termen. Practic vom avea la dispoziție doar anul 2014 ca să facem acest proiect, așa că ne-am gândit doar la lucruri pe care să le putem face în aceste 12 luni. Da, ar fi frumos să betonezi marginea lacului, să faci pistă de biciclete de jur-împrejurul lacului, să faci loc pentru pescari, să faci un vaporaș cu care să faci plimbări pe lac, să restaurezi amfiteatrul, să refaci podețele, să faci o mulțime de lucruri. Dar, nu ai timp să le faci în cele 12 luni. Și atunci, obiectivul a fost de a diversifica atracțiile din parc, în siguranță, în echilibru, în respect unii față de ceilalți, copii față de adulți, față de bătrâni, iubitori de animale versus cei care vor să meargă cu bicicletele. În momentul de față e un conflict între iubitorii de câini și cei care se plimbă cu bicicletele. Totul cu bani de la Uniunea Europeană, 2 la sută cofinanțare a primăriei.”
Dispare tractorașul enervant de pe aleile parcului. Reînvie traseul bătrânului trenuleț
„Trenulețul, de fapt tractorașul, mijlocul acela de agrement, o să aibă un traseu separat, distinct de locul în care merg cei care se plimbă, cei care își plimbă copiii cu căruciorul, cei care se plimbă cu copiii de mână, pe de o parte, cei care merg cu bicicleta sau cu rolele pe de altă parte. Și atunci, de principiu, am încercat să mergem pe traseul vechiului trenuleț. De ce? Pentru că el era un focar de infecție, și fac referire la traseul vechiului trenuleț. Toată lumea arunca acolo… Eu am fost la mai multe acțiuni de ecologizare și am găsit… culmea!, o saltea. Cineva ăși făcuse pe traseu un fel de dormitor. Așadar vrem să asanăm locul respectiv și să-i redăm frumusețea. Este și aranjat din punct de vedere al asimetriei, când urcă, când coboară, e mult mai interesant decât banalul și deranjantul traseu al trenulețului actual. Tunelurile se vor curăța. Vom încerca să le punem în valoare. Dacă nu se vor dovedi sută la sută sigure, le vom ocoli. Întrucât limita de studiu a proiectului a fost limitată la intrarea în Satul de vacanță, am făcut acolo un sens giratoriu, care să fie folosit ca loc de întoarcere. Vom avea și o stație intermediară, unde va fi amenajat un loc de cățărare pentru puștii care se simt mai viteji. Traseul a fost adaptat în așa fel încât călătorii să poată coborâ pentru a merge spre noile puncte de atracție care apar în parc. Altminteri ar fi poate, destul de plictisitor sau frustrant să nu te poți opri acolo unde ceva îți atrage atenția sau interesul.”
În sfârșit spații speciale, împrejmuite, pentru câini și iubitorii lor
„Pentru iubitorii de animale, pentru cei care vin cu câini de talie medie și mare am prevăzut locuri speciale. O paranteză, nu fac referire la cei de talie mică, cei care fac deranjul cel mai mic și, să fim serioși, sunt simpatici, agreați de copii, care pot merge la liber, sigur în anumite condiții, care vor fi afișate la intrare. Vor fi și coșuri de gunoi speciale pentru ce lasă cățeii în urma lor și stăpânii vor trebui să adune. Revenind la câinii de talie mare și mijlocie, pentru ei, cât mai aproape de bulevard, între copaci, izolat, departe de locurile de joacă ale copiilor – pentru a-i proteja de sperieturi ce le pot provoca traume pentru tot restul vieții – izolat de traseul viitorul tractoraș de agrement, am amenajat două zone de 275 de metri pătrați fiecare, prevăzute cu obstacole și în care se pot organiza chiar și expoziții canine, concursuri, antrenamente și așa mai departe. Pentru deținători, iubitori și, eventual, vizitatori interesați de activități cu populația canină. Acolo se pot promova, de asemenea, producători de mâncare, echipament, de accesorii pentru câini.”
Pe lângă Țara Piticilor, un Orășel al Ștrumfilor și o Lume a Poveștilor
„Am vrut să mai facem încă o Țară a Piticilor. Nu atât de întinsă pe orizontală, mai grupată, structurată pe categorii de vârstă. Avem o zonă de trambuline, leagăne cu elemente tematice, un ansamblu tematic Castelul Ștrumfilor. Am vrut să creem o competiție între Pitici și Ștrumfi, să creem o competiție între copii și o provocare plăcută pentru părinți, care să își ducă copii și într-un loc în celălalt. Noul loc de joacă se va numi Orășelul Ștrumfilor, personajele simpatice din desenele animate. Pentru copiii cu vârste între 3 și 6 ani, cu tematica roboței – cine are băiat întelege foarte bine, tot pentru 3-6 ani, alt loc tematic, Vaporul Piraților, pe aproximativ 500 de metri pătrați, după care tobogane, balansoare cu arc, buburuze, pentru copii sub 3 ani. Lângă ele vrem să punem o serie de elemente de fitness urban, astfel încât, pentru oamenii activi, care merg cu copiii în parc, de obicei în weekend, și nu mai au timp să alerge, să meargă la sală, dar vor totuși să facă mișcare și să-și țină copiii sub observație, amenajăm o zonă de aproximativ 600 de metri pătrați. Parcul trebuie să se adreseze și copilului și adultului activ și bătrânilor. Normal că vom avea și toalete ecologice și zone în care să poți schimba copilul, pentru că exemplele în care schimbi pampersul celui mic pe băncuță țin de alte vremuri, nu de vremurile actuale. De asemenea va fi o zonă de alăptare, unde mama să-și alăpteze copilul dincolo de privirea trecătorilor. Mai avem o zonă cu elemente gonflabile, care va funcționa, însă, doar vara, pentru că, în general, în sezonul rece este destul de greu să menții în stare de funcționare echipamentele și nici nu mai sunt atât de mulți clienți, ca să spunem așa. Și aici vor fi diferite trasee cu obstacole, tobogan-castel… va fi, de fapt, o Lume a Poveștilor. Încercăm să îmbinăm Țara Piticilor, Orășelul Ștrumfilor și Lumea Poveștilor în acest parc.”
La Zodiac, cu pompieri și reguli de circulație
„Mai avem o zonă dedicată activităților educaționale, lângă Zodiac. Zona platformei betonate, unde este pe mijloc un scuar cu verdeață. Suprafața ei, pentru că nu vrem să intrăm peste spațiul verde, ci să folosim ceea ce există, o vom transforma în așa fel încât să poți face demonstrații de 1 Iunie, Ziua Copilului, ale pompierilor, ale celor cu salvarea, ISU, forțe armate și așa mai departe. Demonstrație a polițiștilor de la circulație, unde să-i înveți pe copii regulile de circulație, să faci concursuri de circulație, concursuri de desene pe asfalt, concursuri de șotron, alte concursuri tematice. În general, această zonă va fi dedicată activităților educaționale, cu bănci pentru părinți, ca să își poată supraveghe copiii.”
Piste și parcări pentru bicicliști
„Avem în plan o parcare pentru biciclete în zona de confluență Parc Tăbăcărie – Satul de Vacanță, două stații de biciclete ce fac parte dintr-un alt proiect, cel cu bulgarii prin care achiziționăm 390 de biciclete și amenajăm 24 de stații, și o întreagă rețea de piste de biciclete, în care avem patru intrări dinspre bulevardul Lăpușneanu și un traseu distinct. Din păcate, acesta nu este continuu în jurul Lacului Tăbăcărie, dar, pe măsură ce vom începe lucrările în spațiul parcului, cu bani de la municipalitate, vom amenaja circuitul din jurul lacului, adică și înțepături și dinspre bulevardul Mamaia. Pe alocuri, traseul se va confunda cu cheul de pe marginea lacului. De ce spun pe alocuri? Fiindcă este foarte costisitor să refaci toată acea minifaleză. Când a fost construită ea, lacul a fost secat, au fost betonate marginile, a fost o acțiune de anvergură, foarte costitisitoare și, sincer, n-aș vrea să fie o acțiune legată de pista de biciclete. Ca și cum ai cheltui un milion de euro ca să faci o pistă de biciclete care costă 2 euro, păstrând proporția. Nu, pista de biciclete se face separat. Dacă se va face un proiect de ecologizare a lacului Tăbăcărie, vom discuta atunci, dacă mai betonăm malurile sau le lăsăm într-o imbinare naturală, vom vedea la momentul respectiv. Să revenim. Prin această conectare a pistelor pentru bicicliști cu bulevardele, ne pregătim și de o întrepătrundere a proiectului cu cele 390 de biciclete, despre care v-am spus, cu zona de parc, dar și cu zona de circulație auto. Iar aici lucrurile nu mai țin de primărie. Nu mai țin nici măcar de Codul Rutier. Nici măcar de cât de bun sau mai puțin bun șofer ești. Țin de mentalitate, în primul rând, țin de acceptarea faptului că unii nu doar că nu-și permit sau vor să fie altfel, chiar trăiesc altfel. Eu cred că lucrurile se vor așeza nu peste noapte. Că se vor mai înjura pe la semafoare bicicliștii cu șoferii. Multă vreme, pe la noi prin România și prin Constanța.”
Afară cu mașinile din parc!
„În acest proiect se specifică extrem de clar, în partea de condiționalitate în ceea ce privește acordarea banilor, că în parc nu sunt permise decât mașinile de intervenție, de mentenanță pentru toaletele publice și așa mai departe, și extrem de rar a celor de aprovizionare pentru restaurant, într-un anumit palier orar. În restul timpului, nu ai voie cu mașina. Acest lucru va fi limitat prin popici, eventual un sistem de blocare electric, cu cartelă dată celor de la Pompieri și Salvare și celui care administrează restaurantul. Facem parcul pentru oameni, nu pentru mașini. Nu am de gând ca în parcul Tăbăcărie să fie încurajată mentalitatea care există în restul zonelor din oraș, unde mergi cu mașina până în dreptul meselor unde îți bei cafeaua. Cei care își doresc asta nu au ce căuta în parcul Tăbăcărie.”
HA! HA! HA! HA! Cand scuipa minciunile electorale? In noiembrie 2013. La vremea respectiva afirma ca 12 luni sunt insuficiente pentru realizarea investitiilor. Suntem in august 2017, la 44 de luni distanta de data interviului si constatam ca personajul n-a facut nimic, dar nimic din ce a promis. Slugoiul lui Mazare la fel de mincinos ca fostul sau sef. Rusine! Rusine! Rusine!
sluga lui mazare!
Un mare taran mincinos! Da’ nu mai are mult si intra la parnaie si scapam de el.